Pazar, Kasım 20, 2005

Hal Hatır




NASILSIN İYİ MİSİN?

“Nasılsın” diye sordum kendime:

bedenim, rüzgarsız yelken
ruhum, kimsesiz kıyı

bedenim, boş sayfa
ruhum, ıssız patika

bedenim, sessiz günce
ruhum, yıldızsız gece

bedenim, sisli vadi
ruhum, yorgun nehir

bedenim, susuz çeşme
ruhum, sönmüş lamba

bedenim, hüzünler güğümü
ruhum, sorular düğümü

bedenim, kırık ayna
ruhum, körelmiş bıçak
..........................................
kör bıçakla budanabilir mi
yeni bir şiirin imgeleri
ve kazınabilir mi
ömrümün pas tutmuş kelimeleri...

sordum kendime
yanıtsız kaldım

geçti içimden geceler
ve karanlık zamanlar gün ortasında
ve daha kimler geçip gitti
hatırlamak kolay değil hepsini
izlerse yazılmamış bir tarihin
önsözü gibi tutunmuş dallarına sessizliğimin

seslendim kendime
yankısız kaldım


Hiç yorum yok: